September 28, 2019
September 26, 2019
September 20, 2019
September 18, 2019
September 12, 2019
September 10, 2019
September 9, 2019
September 4, 2019
July 12, 2019
Recent Posts
Featured Posts
Hoe kwam de online sponsoractie tot stand?
June 1, 2015
Onlangs heeft onze vereniging de drie maanden durende online sponsor actie "Digitale rolhockeyballen te koop!" succesvol beeindigd. Het heeft de vereniging een bedrag opgeleverd waaruit het nieuwe wedstrijdregistratiebord is aangeschaft. Met recht dus een succesvolle actie. Maar hoe kwam deze actie tot stand?
Om de vraag goed te kunnen beantwoorden moeten we bij één van onze bestuurders zijn. Rob Verbeek was degene die deze digitale sponsoring mogelijkheid tijdens een bestuursvergadering naar voren bracht. Na een presentatie kreeg hij zijn medebestuurders mee en kon de samenwerkingsovereenkomst met Clubkit bv worden ondertekend.
Clubkit bv
Het bedrijf Clubkit b.v. is gevestigd in Haarlem en biedt sportverenigingen online sponsorprogramma's aan, maakt het beheren en inzetten van sponsorprogramma´s eenvoudig en biedt de sportvereniging een maximale opbrengst met een beperkte (vrijwilligers) inzet. Rob Verbeek: "Ik kwam Sebastiaan Kan (directeur Clubkit b.v.) tijdens een sportnetwerk bijeenkomst tegen en hij maakte mij enthousiast over zijn product. Zelf kon ik hem overtuigen om het rolhockey aan zijn sportlijn toe te voegen en zo ontstond de samenwerking en kwam onze sport tussen de grote sporten als voetbal en tennis te staan".
Rolhockeyspecifiek
De module rolhockey was nog niet ontwikkeld. Vele gesprekken volgden om de standaard module rolhockeyspecifiek te programmeren. Zo ontstonden de specifieke rolhockeyonderdelen als de boarding, de sportvloer belijning, de doelen, de beschermingsmaterialen, de stick en de rolhockeyschaatsen. Volgens Verbeek was géén suggestie te veel voor de ontwikkelaars van Clubkit b.v.
Begeleiding
Rob Verbeek: "Op een later moment werd Joris Jansen mijn contactpersoon en die hielp ons door zeer nuttige tips tijdens de actieperiode te verstrekken. Deze digitale manier van sponsorwerving is uniek en de begeleiding door Joris was dan ook zeer waardevol".
Cheque
Uiteindelijk leverde de digitale sponsoractie maar liefst 1.410,= euro op waarmee het van te voren vastgestelde sponsordoel, een nieuw wedstrijdregistratiebord, kon worden aangekocht. Rob Verbeek:"Dankzij de relaties van onze leden, die één of meerdere digitale rolhockeyballen hebben gekocht, zijn we tot dit resultaat gekomen en hebben we een fantastisch sponsordoel voor onze leden kunnen realiseren".
Aanraden
"Indien andere rolhockeyverenigingen geinteresseerd zijn in deze moderne manier van sponsorwerving raad ik zeker Clubkit b.v. aan. Enthousiaste en betrouwbare mensen die je vereniging kunnen helpen. De format rolhockey hebben we al ontwikkeld en daardoor is het direct toepasbaar" aldus Verbeek die tevens kan aangeven dat de vereniging E.H.R.C. Marathon ook in 2016 de actie zal laten plaatsvinden. "Tijdens de Algemene Leden Vergadering (begin 2016) kunnen de leden aangeven wat het sponsordoel kan zijn. Dan starten we op 2 april (start outdoor seizoen) weer een drie maanden durende online sponsoractie met de titel "Digitale rolhockeyballen te koop!".
Informatie
Geintereseerden kunnen de website van Clubkit b.v. bezoeken (https://www.clubkit.nl) en eventueel contact opnemen (023 – 531 41 94) en dan te vragen naar Sebastiaan Kan of Joris Jansen.



