De klus voor het interim bestuur zit er op. Op 30 september aanstaande (ná 7 maanden) tijdens de Bijzondere Leden Vergadering eindigt het interim bestuur met haar werkzaamheden welke tijdens de ALV in februari van dit jaar was aangetreden. Het aantreden ontstond omdat de leden van de vereniging géén kans zagen om een nieuw Dagelijks Bestuur te formeren. Een nieuw bestuur kan op 30 september ontstaan en het beleid voor de komende jaren gaan bepalen.
Update 26 augustus
Het Dagelijks bestuur heeft de status van ad interim (a.i.) De Algemene Leden Vergadering (ALV) 2018 heeft bepaald dat tot en met 1 juni 2018 de interim periode zal duren. Op 23 mei 2018 is het besluit gevallen om de interim periode te verlengen van 1 juni 2018 tot en met 30 september 2018. Er wordt een Bijzondere Leden Vergadering (BLV) uitgeschreven op zondag 30 september 2018, tijdstip 12.30 uur, locatie Rolschaatsbaan Zuiderpark.
Dagelijks bestuur
Beer Fresco, voorzitter-penningmeester a.i.
Rob Verbeek, secretaris a.i.
Bestuur
Beer Fresco, voorzitter-penningmeester a.i.
Rob Verbeek, secretaris a.i.
Frans Huntink (lid, voorzitter TCR)
Rob Verbeek (lid, voorzitter M&C)
Contact besturen
Via mailadres secretaris@ehrcmarathon.com
Organisatie structuur
Gedurende de interim periode is de organisatie structuur van de vereniging aangepast en een van onderzoeksonderwerpen voor het interim bestuur. Momenteel vallen de commissies Accommodatie, Evenementen en Materialen onder de Technische Commissie Rolhockey.
Update 14-04-18
Het Interim bestuur heeft via een schrijven aan haar leden de functieomschrijvingen van de drie ontstane functies binnen het Dagelijks Bestuur bekend gemaakt. Het betreffen de functies Voorzitter, Secretaris en Penningmeester. Ook geinteresseerden van buiten de vereniging kunnen deze omschrijvingen opvragen via het mailadres secretaris@ehrcmarathon.nl.
Tijdens de Bijzondere Ledenvergadering op zondag 10 juni a.s. kunnen de leden zich uitspreken over de kandidaatstelling en kan het dan aan te stellen nieuwe Dagelijks Bestuur een start gaan maken en de noodzakelijke stappen zetten ten behoeve van de verdere ontwikkeling als de oudste rolschaatsvereninging van het land.
Update 24-02-18
Het Interim bestuur bestaande uit de heren B. (Beer) Fresco (aftredende voorzitter), M. (Manuel) Domingos (aftredende penningmeester), F. (Frans) Huntink (lid) en R. (Rob) Verbeek (lid) hebben na de aanstelling tijdens de ALV op 11-02-18 haar eerste IB vergadering op 22-02-18 achter de rug. De aanpak is tijdens deze vergadering besproken en vastgesteld. De interim periode heeft een duur tot en met 01-06-18. Inmiddels is er een Bijzondere ledenvergadering uitgeschreven op zondag 10-06-18, aanvang 13.00 uur, locatie sportcampus Zuiderpark. De leden worden hierover binnenkort geinformeerd.
Bij vragen, opmerkingen, suggesties is het Interim bestuur bereikbaar via het mailadres secretaris@ehrcmarathon.com (met een binnen 24 uur reactie garantie).
===========================================================================
Afgelopen zondag 11 februari is tijdens de Algemene Leden Vergadering het volledige dagelijks bestuur van de vereniging afgetreden. Het zittende dagelijks bestuur had dit in de uitnodiging aan de leden voor de Algemene Leden Vergadering reeds aangekondigd. Om uiteenlopende redenen was het termijn schema van de bestuurders niet meer op elkaar afgestemd waardoor het kon gebeuren dat bij het desbetreffende agenda punt de vereniging niet meer in het bezit was van een dagelijks bestuur.
Het zittende en aftredende dagelijks bestuur had om kandidaten voor de functies Voorzitter, Secretaris en Penningmeester gevraagd die zich uiteindelijk niet hadden aangemeld. Aangezien een vereniging, statutair gezien, een dagelijks bestuur dient te bezitten, zag het er zorgelijk uit voor de Eerste Haagse Rolschaats Club Marathon. In november 2017 vierde de vereniging nog haar 70e verjaardag met een mooi evenement in sportcampus Zuiderpark.
Interim bestuur
Vanuit de vergadering kwam "last minute" en dus "kantje boord" de suggestie om bestuurders aan te stellen voor de komende vier maanden (tot en met 1 juni 2018) die een interim bestuur gaan formeren. Vier mensen met een "blauw wit hart" zijn tijdens de vergadering opgestaan en hebben van de leden de opdracht mee gekregen om de overdrachtszaken, de lopende zaken en de zoektocht naar nieuwe bestuurders te gaan begeleiden. Op zondag 3 juni 2018 zal het interim bestuur een bijzondere ledenvergadering uitschrijven en de leden het resultaat van de vier voorliggende maanden gaan presenteren.
Kandidaten
Het interim bestuur stelt binnenkort functieomschrijvingen beschikbaar van de drie dagelijks bestuur functies. Indien er geinteresseerden zijn die een dergelijke omschrijving willen ontvangen en/of informatie willen ontvangen over een functie, kunnen de interesse kenbaar maken via het verenigingsmailadres: secretariaat@ehrcmarathon.com. Het interim bestuur garandeert een binnen 24 uur reactie.
De vereniging E.H.R.C. Marathon bezit sinds 11-02-18 tot en met 01-06-18 een interim bestuur.